Zondag 15 september onze laatste dag van de vakantieweek.



Lida lag nog lekker te slapen ik heb de  kachel aangezet ontbijtje gemaakt koffie gezet. Hierna zelf een paar boterhammen gegeten motor gestart en rustig weg gevaren. Niet lang daarna kwam Lida toch uit bed. Waarom wek je mij niet ach zei ik je lag zo lekker te slapen en ik red mij wel. Na drie bruggen konden we verder. Horde Leeuwarden hebben we gehad. Varen door Dokkumer Ee langs het prachtige Bartlehiem je heb hier vanaf de waterkant prachtige door kijkjes. Het weer werd steeds zonniger maar de wind trok aan. Op naar Birdaard waar de zaag en pelmolen de Zwaluw staat. Jaren geleden werd hij getroffen door de bliksem en brandde deels  af. Iedere watersporter die door Birdaard ging werd dmv het klompje een bijdrage gevraagd om de molen op te knappen. Toen dit gereed was naam de gemeente dit klompje  over sindsdien moeten we bruggeld betalen. Nu €5.-.  Op naar Dokkum.  Na de tweede brug was het pauze voor de brugwachter. Dus wij bleven liggen voor de laatste brug. lida stelde voor de afbak broodjes in de oven te doen. Altijd goed dat werd smullen. Na een uur ging de brug omhoog konden we verder hierna nog vier bruggen en een sluis lagen en we lagen weer in onze haven.

Deze vakantieweek  ging wederom snel voorbij. Het weer, ach als je aan het kamperen bent of met een boot op pad, je beleefd het weer toch positiever. Afgelopen zaterdag was echt slecht veel regen en wind.

We hebben lekker gezeild er even tussen uit.
Even bijtanken tot ons zelf komen. Iedereen blijft welkom aanboord maar de afgelopen week  was even voor ons.(sorry)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten