Enya is weer op reis 4e week

Maandag 26 juni half bewolkt droog 24 graden                                                                                               We hebben besloten om nog even te blijven en de metro uit te proberen. Eenmaal op weg werden we aangesproken die verkocht buskaarten een tour door heel Londen langs alle bezienswaardigheden en we mochten zo vaak in als uitstappen. Dat leek ons wel wat. dus kaarten gekocht en hup de bus in boven in gaan zitten hadden we een mooi uitzicht. We zijn hier de hele dag mee zoet geweest. Ook de st. Paul Kathedraal hebben we bezocht maar daarover later mee. Hier onder een impressie van foto's die onderweg zijn gemaakt.

na 528 treden

wat een uitzicht

dit uitzicht

we waren waar de koepel begint

toen weer naar beneden

trapje voor trapje

de binnenkant was overweldigend

Tower Bridge s'avonds verlicht hier en daar ontbreekt een brandend lamp

Trafalger Square

De indrukken waren overweldigend

Dinsdag 27 juni prachtig warm
FF uitblazen van maandag de indrukken waren zo groot. S'middags hebben we nog een stukje gewandeld op zoek naar een slik ijsje. Ze hadden van alles behalve ....Toch plotseling een interne markt in een oude fabriekshal was ondergebracht die hadden wel schep ijs. Prachtige hand gemaakte diengen waren er te zien. terug gewandeld we waren klaar met Londen.

Woensdag 28 juni af en toe gespetter toch ook wel weer een zonnetje.
Boodschappen gedaan diesel opgehaald afspraak gemaakt met de havenmeester van vertrek donderdag 8.44 uur. Gedoucht etc..Filter van de motor vervangen vond hem af en toe vreemd lopen.

Donderdag 29 juni bewolkt soms wind draaide alle kanten op.
Afscheid van Londen tja aan alles komt een eind. Het waren indrukwekkende dagen veel bewondering indrukken maar wel een beetje druk.
08.40 uur gemeld bij de sluis elektrische verloop kabel ingeleverd liggeld betaald 555 pond afgerekend tja kost wat maar we lagen wel hartje Londen nabij de Tower Bridge. dan komt het afscheid.

deze sluisdeur kantelt naar beneden

en weg is de deur

dan kunnen de trossen los...de brug is inmiddels omhoog

trossen opschieten

uit zwaaien

misschien tot een volgende keer dank voor alles

op het dak van een.... gezet

Na een mooie (zeil/motor) kwamen we  met de kentering van Eb naar Vloed stroom precies op tijd om richting Chatam te varen varend door een natuurgebied aan in Chatham.
Een bosrijke omgeving.

vele schepen achter een moorring.

Om 17.00 uur kwamen we aan in Chatam. Rustig haventje alles prima voor elkaar. De sluis er naar toe wordt 24/7 bediend.

moderne woningen

Oude hallen omgebouwd tot restaurant

Vrijdag 30 juni bewolkt harde wind.
Rond gewandeld oude fabriek terrein omgebouwd tot een modern winkelcentrum. Oude kranen staan daar als herinnering. Wat gegeten bij een restaurantje terug gewandeld . Weinig zweer.

Zaterdag 1 juli zonnig de harde wind is wat gaan liggen.
We hebben de fietsen gepakt en een eindje rond gefietst. Boodschappen gedaan. We vinden fietsen in Engeland waar wij zijn geweest niet leuk. Engelsen zijn beetje gemaakt vriendelijk niet toegankelijk. Weinig begrip als je het even niet begrijpt wat ze zeggen bedoelen vooral op het marifoon verkeer.

Zondag 2 juli. Bewolkt af en toe zonnig. We besloten terug te varen naar Queenborough.

deuren worden op een kier gezet en zo kan het water de sluis in of uit.

deuren bijna open en kunnen we gaan.

Zo gaan we weer terug na een heerlijk zeiltochtje zijn we weer terug op Queenborough.

Morgen naar Ramsgate. We hebben besloten Engeland te verlaten. De harde vast in het westen zittende wind en Engeland is geen Oostzee ankeren zwemmen etc.. dat missen we wel. Volgend jaar toch maar weer richting Oslo en of Zweden.