en nu kunnen we alles weg stouwen op de foto staat slechts een deel.
Zondag 21 juni hadden we een klus dag Lida heeft gordijntjes gemaakt en een snijplank houder die hebben we opgehangen. verder zaten er automatische elektrische zekeringen in het schakelpaneel die ik niet helemaal meer vertrouwde aangezien we nu een nieuwe boiler hebben geplaatst toch ook maar nieuwe zekering houders geplaatst maar zoals zo vaak je begint ermee en vervolgens zie je allerlei rare verbindingen. Heb alles volgens nen 3140 aangesloten in het najaar wil ik toch het elektrisch schema na lopen de juiste kleuren draad weer origineel maken er is wat af geknutseld in deze boot. Ook een nieuw schakel paneel staat op de klussenlijst.
Maandag 22 juni. het weer regenachtig harde wind 12 graden. We komen tot een groot lijstje van zaken dingen die we zijn vergeten dus besluiten even naar huis te gaan. Het weer is bar en boos dus is het minder erg.
Eenmaal thuis zijn toch nog meer zaken die we vergeten zijn. Lida wil nog even de vloer dweilen affin na een broodje hebben gegeten de afwas machine uitgepakt zijn we naar de watersport winkel, de Oosterhaven, in Groningen gegaan voor een nieuw pakking set voor het toilet. Hij bleef maar raar doen water kwam in de pot omhoog dat hoort naar beneden te gaan.
Welke jaar is het Toilet voor of na 2007, uuh, ik dacht van voor zit een blauwe sticker op. Donker of licht blauw uuh, dacht lichtblauw. Eenmaal op de boot had ik de verkeerde,grrr, donkerblauw dus, meegenomen dus weer terug naar Groningen.
Eenmaal terug op de boot het toilet onderhanden genomen en het probleem is opgelost. Was inmiddels droog zonnig maar laat in de middag we blijven morgen afvaart.
Dinsdag 23 juni. Het weer, harde wind, regen, 12 graden. wederom bar en boos in tegenstelling wat ze hadden verwacht. Het bed is lekker warm. Een lekkere douch genomen.
Nog geklust etc..
Woensdag 24 juni. Het weer; bewolkt de
ergste kou is weg. Wind west kr.4 5. 18 graden en DROOG
10.00 uur gingen de trossen los de
eerste was de sluis bij dokkumer nw. Zijlen we werden vlot geschut
en volgen onze weg over de Dokkumer Ee richting Dokkum. Altijd weer
een mooi vaar gebied met veel historie. We genoten onderweg zichtbaar
van dit alles. Yes we gaan weer. Onderweg de boiler op de omvormer
aangesloten van 12 volt naar 220 volt. Ik schrok van de hoge amperes
die er gevraagd werden. Maar goed de boiler is warm geworden al ging
na afloop het herladen van de accu's wel vreemd. Was een beetje
ongerust en hebben besloten in Leeuwarden dit even te controleren.
Na een uurtje varen komt Dokkum in
zicht altijd oppassen hier Bonifatius heeft hier ooit ook het leven
verlaten dus....Vlot door Dokkum op naar Birdaard.We waren te vroeg
in Birdaard en moesten ff wachten. Om 13.00 uur werden de bruggen
bediend en dat ging vlot. Ook door Leeuwarden gaat altijd gepaard met
schippers die er vreemde manoeuvres op na houden. Oppassen dus.
Een maal aan gekomen in de prinsentuin
een mooi plekje opgezocht plus een stukje gras voor JJ.
Wat gedronken en heb het elektrisch na
gekeken. Kon niks vinden geen losse draden oid. Bleef het vreemd
vinden dat de accu's niet meer 100 %
geladen werd. Wel 14,3 volt maar 100 %
nee dus. Heb
de nog verbindingen gecontroleerd maar kon niks vinden. Hierna hebben
we nog wat gedronken. Gegeten boekje gelezen internetten etc.. toen
naar ons warme nestje.
Donderdag
25 juni. Het weer; droog zonnig 20 graden wind west zuid west 4 a 5.
Willem
zijn zeiljas van het merk GILL was een giller. Zeer slechte kwaliteit
en was nu zeker aan vervanging toe. In Leeuwarden zit watersportzaak
Wagenaar. Hier een mooie jas van het merk MUSTO gevonden en gekocht.
Op naar de boot en de motor gestart.... prut put prut hij schudde en
trilde en hield ermee op. Kwam er achter dat hij geen diesel kreeg.
De slang van de nieuwe tank naar het filter zat verstopt. Eenmaal dit
opgelost liep de motor als een zonnetje zoals we gewend zijn. Varend
naar het Harixmakanaal nog even geappt/gezwaaid naar Hugo die werkt
sinds kort bij FBTO.
Het
tochtje naar Harlingen verliep rustig en snel bruggen ook mooi snel
alleen bij de laatste brug vlak voor Harlingen kreeg ik een
reprimande van de brugwachter hij vond dat ik moest wachten op de
andere boot die er al lag. Maar die lag stil en ik had de vaart er
lekker in en de schipper beduide ga maar voor. Ik dacht hoe sneller
wij samen onder de brug door zijn dan de het auto verkeer ook weer
zijn weg gaan. De brugwachter zag het anders hij had ook die boot er
allang door kunnen laten....Nou ja er zijn ernstige zaken in de
wereld die bijna iedereen bezig houd. De moord partijen in het midden
Oosten of de Grieken die op de pof leven van ons belastinggeld.
Aangekomen
in het gezellige haventje van de WSV Harlingen is het altijd fijn en
aangenaam toeven.
Vrijdag
26 juni. Het weer; droog af en toe gesputter wind draaiend van zuid
oost naar zuid west en weer terug. Kracht 2 a 4.
Vlak
voor vertrekt naar de sluis even alles controleren. Oeps er stond
veel water onder in de bilge en ook bij de motor zelf. Kijken waar
het lekt. Een paar slangen klemmen van het koelwater kon ik
aandraaien vermoedelijk was dit de oorzaak.(eind van de dag was alles
nog droog dus dit was de oorzaak). Op naar de sluis en de lichten
stonden al op groen. Dus hup naar binnen en werden vlot geschut.
Eenmaal op het wad is het altijd weer genieten. De ruimte de zilte
lucht heerlijk we genoten hier allebei zichtbaar van. We hadden de
stroom mee naar Kornwerderzand en de tocht verliep zonder problemen
en snel. De lorentzsluizen die zijn ze aan het renoveren hetgeen wat
oponthoud zorgt. Maar we hebben we vakantie dus...... Het ging
achteraf vlot.
zwaluw nesten onder het commando post van de lorentzsluisen
Eenmaal op het IJsselmeer gingen de zeilen omhoog en
ging de motor uit. Het allermooiste moment van de dag RUST. De wind
was eerst zuid oost later op de dag zuidwest. Wkr. 2 a 4. Heerlijk
gevaren en genoten. Eind van de middag kwamen we aan in Enkhuizen in
de Compagniehaven.
Douch
en andere voorzieningen zijn hier prima het kost wat maar dan heb je
ook wat. S'avonds een hapje in Enkhuizen wat gegeten.
Zaterdag
27 juni. Het weer; eerst regen later zonnig 20 graden wind west tot
noord west 5 a 6.
Eerst
nog boodschappen gedaan omstreeks half twaalf vertrokken de box waar
wij in lagen kwamen de vaste liggers vroeger terug. Hup de meerlijnen
los op naar de diesel pomp. Daarna naar de sluis bij Enkhuizen waar
we vlot werden geschut. Heerlijke zeiltocht gehad de Enya had er
duidelijk zin in hij liep als een tierelier. Aangekomen bij de
Schellingwoude brug bij Amsterdam moesten we even wachten en daarna
vlot door de brug en door de oranje sluizen.
Eenmaal
in onze vertrouwde Sixhaven viel gelijk op de vernieuwingen die er
hebben plaats gevonden. Het gemoedelijke was eraf commerciëler was
nu de trend. Geen havenmeester meer het oude stuurhut waar je alles aan hem kon vragen en betalen. Pin betaal automaat voor alles betalen. Jammer. Dit allemaal dank zij de Noord Zuid verbinding.
Hierna heerlijk gegeten en de avond viel mooi en rustig.
|
Geen opmerkingen:
Een reactie posten