Grote verfbeurt van de Enya, binnen, de romp en de onderkant.

Woensdag 1 april was het prachtig weer dus kan ik mooi de voorbereidingen treffen. De hele romp twee keer ontvet en daarna geschuurd. Donderdag ben ik hiermee verder gegaan. Eind van middag was ik hiermee gereed.


Vrijdag 2 april de Enya gaat ze de loods in s'middags voorbereidingen getroffen zaterdag in de primer gezet.

Zaterdag 3 april de primer er op gezet.


Zondag 4 april geschuurd schoongemaakt

Maandag 5 april de eerste laag wit. 

Dinsdag 6 april gekeken en bekeken we waren niet tevreden besloten we er nog een tweede laag over te zetten. Ben gelijk aan het schuren gegaan afgenomen.


Woensdag 7 april De tweede laag erop Lida aan het schilderen die heeft een betere hand dan ik. Ik zorgde er voor dat zij voldoende verf had en verplaatste de steiger en controleerde.



Donderdag 8 de strepen gaan erop en de naam Enya


Vrijdag 9 april werd ze naar buiten gereden.

De onderkant daarvan zat de antifouling  deels los heb een goede krabber gekocht met afzuiging en besloot alles eraf te krabben.


Logo er op geplakt


onderkant kaal gekrabd

Oude antifouling verwijderd hier na de primer onder

twee primer lagen aangebracht

donker blauwe antifouling aangebracht

klaar voor de te waterlating



de plekken bijwerken waar de stempels hebben gezeten



Daar ligt ze weer waar ze hoort glimmend en wel.


Ook het interieur daarvan heb ik alle deuren en enkele vloerdelen heb ik thuis geschuurd en voorzien van blanke lak.
In de boot zelf heb ik viertal vlakken  geschuurd en gelakt.
Kortom zij heeft een flinke beurt gehad zowel de onderkant de romp en binnen. 
Was een klus maar de moeite waard.  

De mast gaat er waarschijnlijk volgende week weer het wachten was op een manchet om de mast op het dek maar die is inmiddels binnen.


  


   



Geen opmerkingen:

Een reactie posten