aan alles komt een eind

Zo kreeg ik onlangs een naar bericht dat mijn oud collega/maatje plotseling in zijn slaap is overleden.
Hij is slechts 70 jaar geworden maakt je toch wel weer wakker en je staat dan weer met beide benen op de boot/wal. Geniet iedere dag kan maar zo over zijn.

Ook aan het vaarseizoen 2019 komt een einde. We kijken terug op een bewogen jaar met veel onzekerheden maar sluiten af met het verkochte in Zuidlaren.

Toch een aantal leuke mensen ontmoet tijdens onze vakanties. (2x)

Nu ligt de Enya in de Reitdiep haven in Groningen. We wonen vlakbij deze haven.
Kan ik wat makkelijker even kijken klussen etc..


De vaartocht er naar toe was zeer prettig de bruggen gingen vlot open ook in de sluis in Groningen verliep prima. Af en toe wat regen en zonneschijn echt najaar.

Echter kreeg toen te maken met de stad waar geen enkel bord aanwijzing stond VHF?. Ik was die dag alleen, tijdens het aanmeren  bij de wachtsteiger van de Zernikebrug werd door een brommende brugwachter, uit een luidsprekertje, een verhaal verteld waarvan ik de helft miste was immers druk bezig aan te meren.

De brug van het Zernike gingen plots open en kon door. Eenmaal gemeld bij de brug van de Reitdiep haven verstond ik hem verkeerd. Ik riep hen netjes op, want er stond nu wel een bord VHF 9.
Hij mompelde iets van postcode hu riep ik terug postcode? Nee, zei hij brommig terug Post Groningen. Oh zeg dat dan dacht ik,  maar hij zei direct daarna, ga de brug draaien. En bedankt.

Lida stond bij binnenkomst al te zwaaien en zij had de box al gevonden. Ook de vrouwelijke havenmeester stond mij op te wachten zo werd ik verwelkomt door twee charmante dames.

Inmiddels zijn de zeilen bij Hagoort Sails afgeleverd en ze worden weer netjes gemaakt. Stiksels
worden nagezien en we krijgen nu in het grootzeil alle zeillatten door gelat staat het grootzeil toch beter. Nu zijn alleen de bovenste twee door gelat.
De genua van Qwantum sails altijd een bron van ergernis geweest. Niet een mooie radius in het altijd het bovenste stuk niet goed. Zij hebben het nagezien en zagen gelijk de fout. Het bovenste gedeelte was niet door gestikt waardoor het nooit in een radius kon staan. Verder ook veel UV schade ondanks de hoes die wij er altijd omheen hijssen. Ze gaan ook dit herstellen.

Verder is onze vaste boot stoffeerde aan boord geweest want we willen een afsluitbare kuiptent.

Er zijn drinkwater slangen die wil ik gaan vervangen ze geven een vervelende geur af.

Deurtjes in de bovenkastjes maken wat lakwerk etc..

Zo komen we wel de winter door.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten