Dieseltank


Tijdens onze vakantie veel prut en vocht afgetapt. De Enya ligt ligt op de wal dus we gaan de dieseltank er uit halen. Eerst afgetapt via het filter kwam er veertig liter uit.



Daarna de tank van zijn plek gehaald viel mij op dat er nog veel diesel in de tank zat. Via een hevel slang kwam er nog 20 liter diesel uit. Dat verbaasde mij zoveel nog. De tank mee naar huis genomen. Eenmaal thuis hoorde ik in de tank iets heen en weer rammelen.

Na wat kracht termen kreeg ik het onderdeel eruit het was een rubber slangentje met een klem aan het uiteinde. Het bleek het verleng slang te zijn die aan de toevoer buis zat. Dus buiten op  de meter nog diesel zat maar in de werkelijkheid .......vandaar dat ik met de hevel slang er nog ruim 20 liter haalde.


De tank is van aluminium gemaakt en op de Catalina vereniging werd gewaarschuwd voor gebruik van toevoegingen die zou het aluminium aan tasten.

We hebben besloten om een offerte te laten maken voor een kunststof tank. De aftap willen we onderaan de tank hebben en de retour slang aan de andere kant bovenop de tank.



1 opmerking:

  1. Wij hebben een tank op het erf staan en dan verbaasd het je hoeveel dieselolie erin gaat. Maar wij kunnen ook niet meer zonder, vanwege tractors. wij hebben wel een stalen staan waar ongeveer 1150 liter in gaat.

    BeantwoordenVerwijderen